No. 2, Jalan Kampung Padang Sejahtera 2, Taman Kampung Padang Sejahtera, 25200 Kuantan, Pahang.
Tel : 019-9555028 FB : Tadika Permata Hidayah

Blog ini menghimpunkan nukilan pena guru, staf dan ahli lembaga TPH berkaitan pengalaman dan perkongsian dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak. Moga bermanfaat buat semua.

Thursday 1 October 2015

Aku Cikgu Baru

          Di satu kawasan perumahan yang tenang lagi mendamaikan terdapat sebuah tadika islam, namanya Tadika Permata Hidayah.  Disinilah tempat aku mencari rezeki.  Dipilih oleh Allah untuk mendidik anak-anak comel seramai 41 orang. Perjalanan ini bermula pada Isnin, 11 Mei 2015 bersamaan 22 Rejab 1436H.




           Permulaan yang tidak ku sangka sangat meriah dengan kehadiran anak-anak comel lagi periang. Setiap pagi mereka menyambut aku dengan penuh keikhlasan dan teruja sekali. Begitu jelas diraut wajah polos mereka. Alhamdulillah! Aku sangat bertuah, kerana walaupun baru seminggu lapor diri sudah dapat pelbagai hadiah daripada anak-anak ini. 

 "Apa yang istimewanya aku?", fikirku sejenak.  

             Hmm rupa-rupanya 16 Mei adalah sambutan Hari Guru. Gembira aku yang baru bergelar seorang guru telah dibanjiri dengan pelbagai hadiah daripada anak-anak ini.&nbsp Walaupun sebenarnya aku baru satu minggu berkhidmat di sini. Semoga Allah s.w.t redha dengan jalan yang aku pilih ini. Moga Allah selalu membimbingku untuk menunaikan amanah guru dengan sebaiknya.


Teacher Mimie
permatahidayahkuantan.blogspot.my


No comments:

Post a Comment